maaike.reismee.nl

Avontuur 1: ontbijt halen

Het is half acht 's morgens, tijd om naar de Combé supermarkt te lopen voor ontbijt. Met mijn Albert Heijn kar waarvan minimaal drie wielen niet rijden, wring ik me door de kassa's heen een weg naar binnen. ,,Dag meisje, ik zie jou voor het eerst, kan ik je helpen'', hoor ik achter me. Ik kijk achterom maar betwijfel direct of dat een goed idee is. Hier kom ik de komende tien minuten niet meer vanaf. ,,Ben je nieuw hier, wat wil je eten, wil je een kamer huren?'' Nee, niks, nee, bedankt. ,,Wil je echt geen leuke kamer bij me huren voor 300 euro per maand?'' Nee. ,,Weet je iemand anders die een kamer wil huren?'' Nee. ,,Wil je mijn telefoonnummer zodat je me kan bellen als je iemand hebt gevonden die een kamer wil huren?'' Nee. Eenmaal buiten kijk ik mijn ogen uit.

Dikke ratten kruipen langs een klein slootje langs de kant van de weg. Ondertussen stopt er een auto naast me en wordt het portier geopend. ,,Kom schatje, stap in.'' Nee bedankt. ,,Stagiaire, zijn die tassen niet veel te zwaar, laat me je helpen'', klinkt even later vanaf de overkant.

Reacties

Reacties

Joost

Aan de foto's te zien heb je een mooi bungalowtje. Die hangmatten zijn echt super, altijd lekker ontspannen. goeie keus. Leuk verhaal weer wat je schrijft, wat een gevraag in zo'n supermarkt haha. Gauw pakken wat je moet hebben en weg haha.

Cobi van der Hoeven

Hoi Maaike,

Wat leuk om op deze manier een beetje op de hoogte te blijven van jouw belevenissen. De mensen zijn wel behulpzaam hoor voor dat "kleine blonde meisje' uit Holland.
Haha...zo zien ze je zeker, ze hebben geen idee wat je allemaal in huis hebt ;-)
Natuurlijk las ik weer het eerste over die ratten....brrrrr....ik zag het woord ratten en was al bang dat ze bij je in huis zaten, gelukkig was dat niet het geval.
Bevalt je stageplek je een beetje?

Leuk ook om de foto's tr zien.

Fijn weekend verder en pas je tempo maar lekker aan, véél te warm.

liefs
Cobi

Sylvia

Hoi Maaike,
Begin je je al een beetje thuis te voelen? Niet te veel hoor want het is ook weer gezellig je over een paar maandjes weer in Nederland te hebben. Ik vind het superstoer van je.
Marit vindt het jammer dat je weg bent want we hadden je nog willen bellen (maar ik had mij helemaal in de dag van de week vergist. Op de dag dat ik belde dacht ik dat het een dag eerder was :-]) Mmm, beetje suf.
In ieder geval; hartelijke groeten uit Maassluis. Ook namens Marit die vandaag haar eerste tand verloren heeft.

Femke

wow chica! nog nooit zoveel sjans gehad in een week tijd denk ik zo!! ;-)
jammer van die ratten maar goed te je stem weer ff te horen en te horen dat je al veel vrienden hebt gemaakt!! geniet met volle teugen en negeer de hitten :-)
we bellen snel weer meissie, hele dikke kuss Fem

uit Noordwijkerhout

Hoi Maaike, Wat een spannend leventje lijd je nu.Je bent nu een volle maand uit het hollandse doen, da's eigenlijk al best lang , te weten dat je nog even te gaan hebt!Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. Komt er nog wat van schoolwerk terecht? Schrijven doe je toch wel!Groetjes van Niels en Sven( Nico is voor de br.weer in Polen)Was je ook al geweest!!!Je wordt zo een echte wereldmeid. Veel plezier en succes(we blijven je volgen)

t zusje

hee grote zus. klinkt leuk allemaal!! alleen die ratten whaa:| wel lekker dat je in de weekende lekker aan het strand enzo kan liggen.

naja dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!